Woldia

Woldia

fredag 4 april 2014

Det är nära nu...

Pratade med Marianne tidigare ikväll och vi konstaterade båda att det känns bra inför imorgon. Det känns lugnt.
Själv har jag inte packningen klar ännu. Har plockat och städat heela dagen vid internatet idag.
Men sån här är jag. Jag stressar inte upp mig. Och det är väl som allt annat, på gott och ont :)

Malariamedicinen tog jag första dosen av idag (vi kommer inte till Woldia förrän om ca en vecka) och jag har inte märkt av nåt skilt ännu. Johan jag kommer ihåg din uppmaning om sketch-bok, OM vi mot förmodan får lite roliga hallucinationer.. :)

Tack för de böner ni bett redan nu. Speciellt tack till våra kära "sändare" Johanna och Agneta <3

Ja, det känns som sagt lugnt. Är inte rädd för att resa iväg.
Den här versen kom jag att tänka idag. Paulus skriver i Rom 14:8 "Lever vi, så lever vi för Herren. Dör vi, så dör vi för Herren. Vare sig vi lever eller dör tillhör vi alltså Herren"

/Maria

4 kommentarer:

  1. Ja, du var så flitig, som orkade städa åt mig också.. vi ska be att du slipper hallucinationer.. hmm förlåt Johan.. men de är inte så kul med hallucinationer..

    SvaraRadera
  2. Roligt att höra av dig Maria. Herren med dig på resan.

    SvaraRadera
  3. Roligt att höra att det är lugnt, men kanske när ni läser detta är ni fylld av spänning och förundran! Hoppas allt går bra för er alla! Ps. nå vi får hoppas att ni inte får na hallucinationer... men annars bra att ni kom ihåg med sketch-bok!!! :D
    Ber för er alla! Gud välsigne er i Etiopien!!!

    SvaraRadera